Žaidimai

Stalo žaidimai šeimai: „Time Machine“

2023-11-02 — Goda Leo0

main

Žaidimai

Stalo žaidimai šeimai: „Time Machine“

2023-11-02 — Goda Leo0

Visada su didžiuliu nerimu reaguoju į lietuvių sukurtus stalo žaidimus. Jų yra labai puikių, įvertintų net pasauliniu mastu (vien Určio Šulinskom / vienaragis.lt žaidimų laimėjimai yra wow!), bet yra tokių, nuo kurių primityvumo man antakis trūkčioja. Tai tik tokia trumpa įžanga, kai supratau, kad „Time Machine“ kūrė lietuvis, o kaip tai baigėsi, sužinosite paskaitę toliau.

„Time Machine“

  • Žaidėjų amžius – nuo 8 metų
  • Žaidėjų skaičius – 3-6
  • Žaidimo trukmė – 30 min

Tai ir pradėkime nuo to anglišku pavadinimu žaidimo lietuviškumo. „Time Machine“ autorius – Dmitrijus Babičius. Nesidomintiems kompiuteriniais žaidimais, tokiems kaip aš, ši pavardė nieko nesako, bet iš tiesų šis žmogus yra ne kartą apdovanotas kompiuterinių žaidimų kūrėjas. Stalo žaidimų kūrime Dmitrijus taip pat ne naujokas – yra išleidęs ir palankių įvertinimų sulaukęs dėl parodijų tipo kortų žaidimo „Blogiausias prezidentas“, naujo kortų žaidimo „Dilema“ bendraautorius, o dabar, leidykla „Terra Publica“, pristato naują D. Babičiaus darbą – kortų žaidimą „Time Machine“.

 

„Prie žaidimo gerokai paplušėjau, todėl tikiuosi, kad jis bus smagus, leis įsiminti istorijos datas ir dar ne kartą jį suplieksi su linksmų bičiulių kompanija”, – skaitytoją taisyklių knygelės pabaigoje sveikina Dmitrijus. Na, mes jį pliekėme su linksmų paaugliukų kompanija ir dabar dalinuosi įspūdžiais.

Tai grįžkime prie žaidimo – apie ką jis? Jau pats pavadinimas pasako didžiąją dalį esmės – jį sudaro kortelės su išradimų, įvykių ir kitų faktų atsiradimo datomis, o mums tenka spėti, kada kas įvyko. Žaidimo mechanika labai paprasta. Visi žaidėjai pasirenka po savo alter ego žaidėjo kortelę ir gauna po penkias pradines korteles su datomis. Kiekvienoje datų kortelėje užrašyti metai ir trumpas sakinys, kas jais nutiko. Žemiau informacija išversta į latvių ir estų kalbas. Žaidimą pradeda laiko šturmanas – ima nuo užverstos kaladės viršaus kortelę, tyliai įsidėmi datą ir garsiai perskaito tik tai, kas nutiko. Padeda ant stalo savo žaidėjo korta apdairiai uždengdamas datą. Visi kiti žaidėjai turi pasirinkti vieną veiksmą:

  1. arba padėti vieną iš turimų savo rankoje kortelių kuo artimesnių numanomai datai – lygiai taip pat nerodant niekam datos (uždengiant kortele) ir tik perskaitant apibūdinimą.
  2. arba pasuoti ir pasiimti tris korteles (nes jos vis baigiasi)
  3. arba pasuoti ir išmesti norimą kortelių skaičių apmainant jas su naujomis

O dabar stop – įdomiausias šio žaidimo elementas. Laiko šturmanas, pirmasis padėjęs kortelę, turi spėti, kas iš jo priešininkų padėjo artimiausia data jo padėtai datai kortelę.

Ateina tiesos akimirka – visi patraukia savo žaidėjų korteles ir parodo datas. Laimi ir tašką gauna tas, kurio padėta kortelė buvo artimiausia laiko šturmano įvykio datai. Jei laiko šturmanas buvo teisingai įvardijęs nugalėtoją, jis irgi gauna tašką. Viskas, ratas sukasi toliau, kol kažkas surinks šešis taškus ir laimės žaidimą.

 

Žaidžiant su vaikais labai patiko prie stalo virusios diskusijos, nustebimo šūksniai, kas iš tiesų atsirado taip seniai, nors atrodo ką tik! Pavyzdžiui, kasos aparatas išrastas 1879 metais. Povandeninis laivas kare panaudotas 1776-ais! Žaisti jį labai paprasta, tereikia, kad vaikas mokėtų skaityti, o žaisdamas per laiką susidėlios ir tą chronologinį pasaulio įvykių žemėlapį.

Kortų žaidimų bėda, kad ji po kurio laiko išsižaidžia – diskutavome, kas bus, kai penkis kartus pažaidę jau žinosime pagrindines datas. Pirmuosius kartus labai lengva paslįsti dėl anksčiau minėtų faktų – niekaip „nesueina“ galvoje, kad pirmasis kalkuliatorius pagamintas 1642 metais. Pirma, tai kortelių su datomis ne tiek jau mažai – net 104ios. Be to, manau, kad pažaidus ilgiau pasiekiamas kitas lygmuo – jei pirmose partijose spėjimai nukrypsta net porą šimtų metų į priekį, vėliau tikrai bus mūšis dėl kelių dešimčių metų.

Kadangi žaidimą sudaro tiesiog kaladė kortų – tai vienas iš tų, kurie puikiai tinka pasiimti keliaujant atostogauti (su mažu bagažu) ar laikyti automobilyje, kai tenka riedėti ilgas valandas. Atskiri plojimai veikėjų korteles kūrusiam dizaineriui – labai stilingos ir originalios!

Pažaidus užplūdo palengvėjimas – paprastas, visiškai nesudėtingos mechanikos, vakarėliams skirtas kortų žaidimas „Time Machine“ visiškai nenuvylė. Taip, jis paprastas, bet ne prastas, gal po kurio laiko ir nusibos, bet net ir sudėtingiausi žaidimai nusibosta (na, kad ir po penkmečio…), o labiausiai patinka, kad puikiai tinka stalo žaidimų vakarams su paaugliais.

Žaidimą rasite stalo žaidimų parduotuvėse, knygyne arba internete https://www.terrapublica.lt/parduotuve/zaidimai/seimos-stalo-zaidimai/time-machine/

Komentuok

Tavo el. paštas nebus skelbiamas. Jis bus naudojamas tam, kad mes galėtume susisiekti.