Lankytinos vietosUžsienyje

Lankytinos vietosUžsienyje

Ledo urvas, kur šaltis tvyro amžinus metus

2018-07-04 — Goda Leo0

Žemuosiuose Tatruose Slovakijoje net kelias dešimtis kilometrų nusidriekęs Dobšino urvų tinklas. Milžiniškos vandens išgraužtos arkos, lyg katedrų smailės remiasi kalnų viduje ir kartais net suabejoji, kaip toks didžiulis kalnas stovi, lyg tuščiaviduris kiautas.

Urvų jau mačiau labai daug: su stalaktitais, stalagmitais, druskomis ir net išpaišytų pirmykščių žmonių, bet šis ypatingas – jame kiaurus metus aplink yra ledas, kurio storis vietomis siekia net 30 metrų, o lygumas… tik duokit pačiužas! Juokauju, žinoma.

Dobšino ledo urvą (slovakiškai: Dobšinská ľadová jaskyňa) rasite pavažiavę apie 30 km į pietus vingiuotais keliukais. Svarbu žinoti, kad į urvą įleidžiama tik grupėmis, o grupės – tik lyginėmis valandomis nuo 9 iki 16 val.

Cha, mums visa ši informacija atrodė labai aiški, kol 9.45 val pasistatę automobilį stovėjimo aikštelėje pamatėme užrašą, kad iki urvų – 25 minutės kelio pėsčiomis. Ir ne šiaip takeliu, bet įkalne. Kompanija su šešiais vaikais… Ant kalno viršūnės, kur ir prasideda kelias į urvus buvome 9.59 val. 🙂 Nepamenu, kada taip sparčiai ritausi į kalną. Ekskursijos metu nusileidžiate giliai giliai į kalną, tuomet einate ledo koridoriais, patenkate į ledines sales ir vidurvasarį mėgaujatės žiemos vaizdais.

Lankantis urve patariama apsirengti, nes šaltis viduje iki -4 laipsnių. Nors mes labai pasiruošėme, išties šaltis buvo apie -1 ir tikrai nesušalome (gal padėjo, kad taip ant kalno užbėgom…)

A, dar maža smulkmena, ekskursija TIK slovakiškai. Nesuprantantiems duoda atspausdintus lapelius su rusiškais aprašymais.

Bilieto kaina – 8 eur suaugisiems ir vaikams nuo 6 metų – 4 Eur. Fotografavimas 10 Eur.

Komentuok

Tavo el. paštas nebus skelbiamas. Jis bus naudojamas tam, kad mes galėtume susisiekti.