Lankytinos vietosLietuvoje

Lankytinos vietosLietuvoje

Savaitgalio išvyka su šeima: per vieną dieną aplankykite 7 kabančius tiltus

2020-06-23 — Goda Leo2

Pasirodęs pasakojimas apie porą, kuri nusprendė aplankyti kuo daugiau kabančių tiltų Lietuvoje sugundė ir mus su draugų šeimomis leistis į kelią. Tiesa, visos vasaros tam skirti nesinorėjo, todėl nusprendėme pasirinkti vieną regioną ir ten apžiūrėti įdomesnius kabančius tiltus. Visų apžiūrėti, manau, neįmanoma, nes jų tiek daug…!

Maršrutas tikrai vykęs ir pavykęs, todėl dalijuosi – drąsiai jį keiskite pagal save, o jei atrasite ką įdomaus, pasidalinkite!

1. Josvainių kabantis tiltas 10:00

Kompanija nemenka ir iš įvairių Lietuvos vietų, todėl pirma stotelė netoli Lietuvos centro – Josvainiuose. Ten išlikęs labai senas kabantis tiltas susidedantis iš dviejų dalių, kurias viduryje jungia apgriuvę senoviniai mūrai.

Tiltą gyventojai taisosi patys, o jis vedė į netoliese esantį malūną. Dabar jis kabo gyventojų patogumui. Tikrai išskirtinės, sakyčiau, netradicinės, išvaizdos tiltas per Šušvę.

Nutiko taip, kad kompanija prie tilto atvažiavo iš skirtingų upės pusių, bet tai pasirodė ne bėda, o smagi pramoga, nes šalia tilto brasta per kurią pervažiavo ne tik džipai keturiais varomais ratais, bet ir drąsios vairuotojos genamas golfiukas. Norintys gali ir pasipliuškenti, tik dugnas labai akmenuotas.

2. Ugionių-Verėduvaitės kabantis tiltas

Į jį patekti patogiau iš Verėduvaitės pusės, nes tereiks nusileisti nuo kalno, o jei bandysite pasiekti per Ugionis – klamposite kilometriuką per pievas.

Tiltas tvarkingas, smagiai besiūbuojantis, toks „tradicinis“ per Dubysa, kuri labai sekli ir tinkama malonioms maudynėms.

Įdomu buvo tai, jog nusileidimas nuo kalno išdėliotas armuotais blokais, o miške matėsi lyg fortas, lyg įtvirtinimas. Gaila, bet jokios informacijos apie tai daugiau neradau. Gal žinote ką?

3. Lyduvėnų kabantis tiltas

Pirma, nuklydome į baidarių prieplauką ir paaiškėjo, jog tiltas yra kitoje didžiojo Lyduvėnų geležinkelio tilto pusėje. Teko įvažiuoti į patį kaimelį, pasistatę automobilius išėjome ieškoti kabančio tilto. Per kažkokius laukus, palei tvoras, siauru takeliu jį priėjome ir… Tai turbūt kontrastingiausias mano matytas reginys – milžiniškas tiltas monstras viršuje ir mažytis, apleistas tilteliukas per tą pačią Dubysą, kuri toje vietoje labiau primena melioracijos griovį. Matosi, jog aptvėrus geležinkelio tiltą, kad čia nebūtų vaikščiojančių, gyventojams šis tiltelis tapo nebereikalingas.

Labai smagus objektas į kolekciją, nudžiuginęs savo mažumu.

Pietūs – 13 val.

Ramiu tempu apžiūrėję tiltus skyrėme laiko pietums, kuriuos iš anksto rezervavome garsiuosiuose “Viduklės koldūnuose”. Šiek tiek teko pagrįžti, bet kadangi kiti kelionės tikslai kitoje autostrados pusėje, tai beveik tai tapo ir pakeliui.

Maistas tikrai labai skanus – koldūniukai mažyčiai, valgomi arbatiniu šaukšteliu. Vaikai valgė su varške, jie buvo, kaip sakoma „be skonio“, kad kiekvienas galėtų juos sau pasitiekti kaip nori – saldžiai arba sūriai. Koldūnai su kiauliena buvo ne per sūrūs, be svogūnų, o gruzdinti – išvis pasaka! Koldūnų kainos 4-5 Eur už porciją.

Ekstremalus nusileidimas 🙂

4. Rekstukų-Lengvenių kabantis tiltas

Jį radome atsitiktinai, įvedę į Google maps paiešką „Kabantis tiltas prie Tauragės“. Patiko paveiksliukas ir tikrai nenusivylėme. Tai jau iš tų ekstremalių kabančių tiltų, kur lentą tai yra, tai sulūžusi ir eiti tikrai baisoka. Na, o kai kam tai labai smagu.

Papildomas džiugesys aplankė šalia radus apleista Molotovo linijos bunkerį po kurį galima palaipioti.

Dalijuosi Plus kodu, kurį įvedę google maps rasite tiltą – 76XQ+RR (tik raides veskite didžiąsias, kaip parašyta).

5. Kabantis tiltas per Jūrą 2

Pagramančio regioninis parkas giriasi kabančių tiltų gausybę – nenuostabu, nes Jūra vinguriuoja ir gyventojams reikėjo pasukti galvą, kaip pasiekti kitą krantą. Ringius ir Gudlaukį jungiantis kabantis tiltas pasiekiamas labai lengvai ir patogiai. Čia net išpjauta pieva automobiliams pasistatyti!

Na, ir pats tiltas, visiškas tiltų feraris – gražutis, lygutis, su visomis lentutėmis. Tiesa, tik trosai tepaluoti, bet gal nuo karščio. Šituo tiltu drąsiai pereis net didžiausias aukščio bijotojas.

Šalia pravažiuodami pamatysite maudyklas, jei turite laiko – atsigaivinkite.

Kabantis tiltas per Jūrą 3

Šalia Alijošiškių (koks pavadinimas!!!) ieškojome žemėlapiuose pažymėto dar vieno Pagramančio parkui priklausančio tilto, bet įvažiavus į gyventojo kiemą sužinojome, jog jis nugriuvęs. Netrukdykite žmogaus 🙂

6. Kabantis tiltas per Jūrą 4

Na, ir paskutinis mūsų sąraše buvęs tiltas tame pačiame parke Mišučiuose. Iki jo teko ilgiausiai paėjėti, nes pamačius statų kalną nekilo noras rizikuoti.

Tiltas sulaukė entuziastų šūksnių vos jį pamačius – norint ant jo užlipti teko pasinaudoti lyg kopėčiomis, o paties tilto konstrukciją žadą atims bent kiek nusimanančiam apie inžineriją. Siūbuojantis linguojantis neseniai, matosi, remontuotas tiltas didelio pasitikėjimo nekelia. Smagu pereiti kartą, du, bet tikrai ne kasdien.

7. Kabantis tiltas Indijoje

Su šiuo istorija įdomiausia – manėme, kad su tiltais jau baigta, bet pakeliui sumanėme prasukti pro Indiją. Juk ne kasdien proga apsilankyti Indijoje, kai ji vos keli kilometrai nuo pagrindinio kelio. Atvažiavę Indijos neradome, bet radome Indijos piliakalnį. Nusprendėme nusileisti pasižiūrėti kas kaip (aikštelė ant stataus kalniuko, kuriuo važiuoti, rašoma, pavojinga) ir atvažiavę radome Indijos kabantį tiltą per Sermą.

Oi, šitas vertas tiltų Oskaro, nes buvo tik iš vienos lentos! Žodžiu, vyšnia ant torto kelionės pabaigai.

17 val. užsukome į Šilalę ledų ir lėkėme į nakvynės vietą – 18 val. buvome Varniuose prie Lūksto ežero „Lukstas Rest Park“ poilsiavietėje, kurioje ir vyksta „Bliuzo naktys“. Joje yra ir 2/4 namukai, bei  20 vietų (du miegamieji) pirtis. Pats tas dideliai kompanijai!

Komentarų 2

• Rita

2020-06-23 10:27

Iš tiesų šie tiltai puikūs! Teks paieškoti paties pirmiausio, nes kiti jau išbandyti.. o sąraše pasigedau arba neradau pačiame Pagramančio miestelyje esančio tilto

Atsakyti

• Goda Leo

2020-06-23 10:31

Oho, jūs jau pasikaustę. Nelankėme Pagramančio miestelyje esančio – kažkaip rodos viens du, bet tas tiltų lankymas užima laiko, tad tikrai nespėjome ne vieno pakeliui apžiūrėti, bet dėl to tik smagiau, nes bus progų grįžti. Ar jums patiko jis? Verta?

Atsakyti

Komentuok

Tavo el. paštas nebus skelbiamas. Jis bus naudojamas tam, kad mes galėtume susisiekti.