Lankytinos vietosUžsienyje

Lankytinos vietosUžsienyje

Mokslo muziejus Geteborge – apie viską

2017-08-21 — Goda Leo0

Mūsų šeimos aistra lankytis mokslo muziejuose mus atpūtė net iki Geteborgo. Kelionės tikslai buvo du – diena „Universeum“ ir diena atrakcionų parke. Pasakojimą apie patį miestą rasite čia: o dabar įspūdžiai iš mokslo muziejaus.

Praktinė info

• Muziejus dirba visus metus visas dienas. Na, turbūt išskyrus Kalėdas ar dar kokią nacionalinę šventę. Įėjimo kaina – 85 Eur visai šeimai (šiek tiek pigiau gaunasi perkant bendrą bilietą nei kiekvienam atskirai). Buvom 10 val. ryto ir jau rinkosi pirmieji lankytojai.
  • Muziejus įsikūręs šalia atrakcionų parko „Liseberg“ apie 2 km nuo centrinės autobusų ir geležinkelių stoties.
  • Čia veikia keturios kavinės, kuriose galėsite pavalgyti apsilankymo metu. Viena jų – ant stogo terasoje, kur atsiveria vaizdas į miestą.

Apie muziejų

„Universeum“ yra vieta, kur žaidimus lydi žinios. Čia gyvūnai ir gamta maišomi su naujausiomis technologijomis ir įkvepiančiais eksperimentais. Muziejus įkurtas 2001 metais ir įdomu, kad pusė pastato tiesiog atsiremia į uolą, kuriomis nusėtas miestas.

Ką atrasite „UNIVERSEUM“?

universeum muziejus planas

Ekskursiją siūlomą pradėti nuo pakilimo į viršutinį aukštą – funikulieriumi pasiekiame baseinėlių, imituojančių kalnų upės ar ežero florą ir fauną. Pro stiklines sienas matome plaukiojančias žuvytes, įvairius vėžiagyvius. Merginos nebuvo labai sužavėtos.

Universeum mokslo muziejus Geteborge Svedijoje

Universeum mokslo muziejus Geteborge Svedijoje 2

Universeum mokslo muziejus Geteborge Svedijoje 3

Iš jo leidomės į milžiniškų akvariumų zoną, kurioje jau mėgavomės įspūdžiais – gražiausios žuvys plaukiojo mums visai prieš nosis. Viename baseine apgyvendintos plokščiosios rajos. Prie mikroskopais nukrauto stalo asistentai kviečia artimiau susipažinti su kriauklėmis ir kiautais.

Universeum mokslo muziejus Geteborge Svedijoje 1

Universeum mokslo muziejus Geteborge Svedijoje 5

Universeum mokslo muziejus Geteborge Svedijoje 7

Universeum mokslo muziejus Geteborge Svedijoje 6

Po tamsaus povandeninio pasaulio keliaujame į tikras amazonių džiungles. Tik įėjus į patalpą norisi nusimesti kuo daugiau drabužių, nes karštis ir drėgmė, kaip tikroje Pietų Amerikoje. Svyrantys palmių lapai, spalvingi paukščiai ir net mažytės beždžionėlės atkartoja džiunglių gyvenimą. Jų centre – 25 metrų namelis medyje, kurio kamienu gali pakilti ar nusileisti iki pribloškiančio vaizdo.

Universeum mokslo muziejus Geteborge Svedijoje 4

Universeum mokslo muziejus Geteborge Svedijoje 10

Pasiekiame rūsį, kur įkurta žaidimų aikštelė lyg tikras miestas. Buvome nusiteikę, kad vaikai čia norės pabūti kuo ilgiau, bet tai vienintelis objektas nuvylęs šitame muziejuje. Jiems tikrai reikėtų apsilankyti Kauno „CurioCity“ ir pasimokyti, kaip daromos profesijų žaidimų aikštelės. Šioji buvo pustuštė, pusiau neveikianti ir žaisti įdomu buvo tik parduotuvę, kur stovėjo medinės prekės, pirkinių krepšeliai ir kasos. Tiesa, čia yra daug stalų skirtų šeimos pietums. Norintys gali pasinaudoti mikrobangų krosnele.

Universeum mokslo muziejus Geteborge Svedijoje 9

Universeum mokslo muziejus Geteborge Svedijoje 8

Universeum mokslo muziejus Geteborge Svedijoje 13

Pailsėję vėl kylame į atradimų žygį. Pakilę į paskutinį aukštą terasoje suvalgėme ledų ir išskridome į kosmosą. Tiksliau, aplankėme kosminius laivus, susipažinome su astronautų įranga ir net pasinaudojome kosminiu tualetu, kuris leido smagiausius garsus 🙂 Kaip tikrai gerame muziejuje viskas čia yra „geimifikuota“ – apie planetas daugiau sužinai pasisvėręs. Kur esi sunkiausias?

Universeum mokslo muziejus Geteborge Svedijoje 16

Universeum mokslo muziejus Geteborge Svedijoje 17

Po kosminio periodo bei pasivaikščiojimo mėnulyje (taip, ten yra toks specialus paviršius) – užduotys supažindinančios su programavimu ir robotais. Šalia milžiniška statybų aikštelė su žaislinėmis plytomis, kur vaikai stato tvirtoves.

Universeum mokslo muziejus Geteborge Svedijoje 14

Leidžiamės aukštu žemiau ir pramogos tik aktyvėja, nes aukštas skirtas sportui ir supažindinimui su kūnu. Galima laipioti sienelėmis, važiuoti dviračiu, mokytis vaikščioti lynu. Na, o visiškai smagiam užbaigimui – galima pajoti arklio muliažu, pažaisti su muilo burbulais ar išbandyti kitus smagius žaidimus.

Universeum mokslo muziejus Geteborge Svedijoje 20

Universeum mokslo muziejus Geteborge Svedijoje 21

Universeum mokslo muziejus Geteborge Svedijoje 19

Universeum mokslo muziejus Geteborge Svedijoje 18

Žinoma, koks muziejus be suvenyrų parduotuvės. Čia ji turi daugybę eksperimentų ir kitų „protingų“ lavinančių žaislų tiek visai mažiukams vaikams, tiek ir suaugusiems, tad tėvai – ruoškite kreditines korteles 😀

Užtrukome daugiau nei aštuonias valandas. Įspūdis vaikams tikrai didžiulis. Ar verta važiuoti? Tikrai taip! Žinoma, panašių (geresnių ar paprastesnių) vietų galima rasti ir Varšuvoje, ir Tartu ar kituose Europos miestuose, bet esu tikra, kad tais trumpais apsilankymais prisidedame prie vaikų meilės mokslui.

Universeum mokslo muziejus Geteborge Svedijoje 15

Komentuok

Tavo el. paštas nebus skelbiamas. Jis bus naudojamas tam, kad mes galėtume susisiekti.